5 Ağustos 2013 Pazartesi

OKUDUĞUM EFSANE

ÖNCELİKLE FAZLACA KİTAP OKUYAN VE OKUMA İSTEĞİ OLAN BİR İNSANIM İSKENDER PALA KÜLLİYATI OKUDUM DİYEBİLİRİM  BU KİTABI ARKADAŞIM VE MESLEKTAŞIM ŞÜKRAN GÜLEÇ HEDİYE ETTİ. BENDEN DE KÜTÜPHANEYE HEDİYE GİDECEK.




EFSANE  İSKENDER PALA

Efsaneler bazen denizden,
Bazen aşktan ve ateşten gelirler.
Aşktan ve ateşten ve denizden gelenler,
Bazen ışık olurlar ve bütün zamanı aydınlatırlar...
Efsane kurmak kadar, efsaneyi yazmak da efsaneye dâhildir.
Bir çağı haritalarda bulamazsınız.
Derine, insana ve tarihin denizlerine açılmak gerekir.
Girdaplarda yüksek idealler saklanabilir.





İskender Pala'nın Deniz Kuvveterinde Komutanlığında asker görevi sırasında Osmanlı donanması üzerine çalışması denizcilik termolojisine hakımliği dağarcıma bir çok kelime kazandırdı.Bunun yanında anlatım akıcı.  Yalnız bir çok kişiyi bu durum yorabilir çünkü ben bilgisayara tdk ya sık sık baktım ayrıca kitabın sonunda sözlükte mevcut . Bir barboros romanı gibi değil aşk romanı, tarih ve edebiyat başarıyla birleşmiş. . Bir aşk kitabı fakat tarih süzülerek veriliyor ki sıkmıyor sizi ….
TAVSİYE EDİYORUM SİZLERE...




   KİTAPTAN  İNCİLER

“Bağlandığınız zincirin anahtarını ele geçiremiyorsanız zinciri suçlamaktan vazgeçin”

“barbarosssa” “barbarosssa” “barbarosssa”
“Kızıl sakal”
“Sevgiliye vuslat yarşırken vedalaşmak niye ya rabbi!”
“Gülmek gereken zamanda ağlaşmak niye”
“Sevgili…Neden sabrın tutuklu da gözyaşların özgür?”
“Ben demek yakışmaz sen var iken ; düşer mi söz söylemek ,sevgili söylerken?”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder